Ga terug

Achter HairLust

Neem een kijkje achter de schermen

Natuurlijke haarverzorging uit Denemarken

HairLust is een Deens haarverzorgingsmerk dat zich richt op het verbeteren en behouden van natuurlijke schoonheid. Onze focus ligt op het produceren van natuurlijke producten voor zowel interne als externe haarverzorging en accessoires - allemaal gebaseerd op Scandinavische waarden.

Innovatief, duurzaam en transparant

Begin 2017 werd HairLust opgericht met innovatie, duurzaamheid en transparantie als uitgangspunten. Op basis van deze waarden en met een focus op een goede relatie met onze klanten, zijn we inmiddels niet meer uit de haircare-wereld weg te denken. We gaan de strijd aan met grote internationale conglomeraten die focussen op massaproductie van traditionele haarverzorgingsproducten.

Onze focus ligt niet alleen op interne of externe haarverzorging, maar op een effectieve synergie van allebei! Met een natuurlijke en holistische benadering tot haarverzorging biedt de interactie tussen onze haarsupplementen, verzorgingsproducten en accessoires de beste voorwaarden voor gezonder haar.

Ons doel is om zo transparant en ‘down to earth’ mogelijk te zijn in al onze bedrijfsactiviteiten en supply chain. Daarom zijn we volledig transparant over de grondstoffen en ingrediënten in onze producten. We verbergen geen chemische bestanddelen, en maken actief de keuze om jullie een kijkje te geven in het productieproces.

Je kunt ons vertrouwen

We zijn erg trots op onze producten - van de natuurlijke en biologische ingrediënten tot de kleurrijke verpakkingen. Niets is willekeurig, we streven er elke dag naar om de beste haarverzorging zonder onnodige franjes aan te bieden.

Onze producten worden in onafhankelijke laboratoria klinisch getest om de hoogste kwaliteitsgarantie te bieden. We certificeren dat onze producten veganistisch en biologisch zijn. Onze verpakkingen worden gemaakt van gerecycled plastic. We blijven ver weg van schadelijke of ongewenste chemische stoffen, en gebruiken geen allergene parfums. Bovendien zijn we als bedrijf gecertificeerd klimaatneutraal.

Je kunt ons vertrouwen. We bieden de beste haarverzorging zonder compromissen.

Ons verhaal

Sofie Tidemand en Rasmus Serup, de mede-oprichters van HairLust, weten uit eerste hand hoezeer dunner wordend haar en haaruitval een impact kan hebben op je zelfvertrouwen. Vooral onder vrouwen wordt dit thema minder vaak aangekaart dan bij mannen.

Zowel Sofie als Rasmus waren allebei ver in de 20, en konden in hun sociale omgeving duidelijk zien hoe veel voorkomend haaruitval of dunner wordend haar al was.

Sofie had sinds haar tienerjaren last van typisch dun, breekbaar en pluizig haar dat zich uitte met gespleten haarpunten en droge lokken, al helemaal nadat ze extensions had laten zetten. Haar haar was helaas nooit meer hetzelfde - door stressvolle werkperiodes, weinig tijd voor de juiste voeding, slaap en lichaamsbeweging was natuurlijk en gezond haar ver te zoeken.

Zoals veel mannen in de 20 begonnen de vrienden van Rasmus elkaar te plagen over beginnende haaruitval en een terugtrekkende haarlijn. Steeds meer vrienden begonnen een pet of muts te dragen, het werd een populaire manier om de typische inhammen te verbergen.

Beiden konden zich dus goed inleven in het probleem en taboe rondom haaruitval. Maar in plaats van accepteren dat onzekerheid er nou eenmaal bij hoort, besloten ze actie te ondernemen. Haaruitval moet niet langer een vervelend taboe zijn, maar iets waar je het gewoon met vrienden over kunt hebben, en bovendien daadwerkelijk actie tegen kan ondernemen. Voorkomen is altijd beter dan genezen!

Gestart door sceptici - ontwikkeld voor sceptici

Na enkele jaren werkervaring met voedingssupplementen, zagen Sofie en Rasmus ontwikkelingskansen voor een focus op innerlijke haarverzorging. Dit avontuur begon dus met het nauwkeurig onderzoeken van het potentieel voor een voedingssupplement specifiek ontwikkeld voor haar, dat ongelooflijk groot bleek te zijn. Ze waren dus niet alleen in hun behoefte aan een natuurlijk supplement voor haarverzorging!

Met de lancering van HairLust in begin 2017 werd het idee werkelijkheid. Sindsdien is het bedrijf van Sofie en Rasmus met een sneltreinvaart gegroeid. Inmiddels werkt er een volledig team achter HairLust om zowel mannen als vrouwen te helpen om haardromen op een natuurlijke manier te bereiken.

We willen het dialoog openen over haarproblemen, waar meer mensen mee worstelen dan je misschien denkt. We willen echter niet alleen praten over problemen zoals haaruitval en roos, maar ook actief het verschil maken met innovatieve en duurzame producten die écht werken.

5 jaar met HairLust

Een kijkje in onze activiteiten en mijlpalen

2017

Januari 2017

HairLust is geboren

Sofie en Rasmus zijn HairLust begonnen met één product in hun portfolio: een haarsupplement voor vrouwen.

Maart 2017

De allereerste productie

Het was met vlinders in onze buik dat we de eerste productie van 2.000 potjes haarsupplementen hebben afgerond. Het ging zeker niet zonder slag of stoot in zo’n gereguleerde markt voor supplementen.

Zo hebben we bijvoorbeeld een beginnersfout gemaakt: nadat op alle 2.000 potjes de etiketten waren aangebracht, ontdekten we een fout in het ontwerp, zodat we ze er allemaal weer moesten afhalen en nieuwe etiketten moesten aanbrengen. Tja, het leven van een ondernemer is niet altijd een rooskleurig sprookje!

April 2017

De eerste bestellingen komen binnen

HairLust bestond alleen uit Sofie en Rasmus, die samen alle functies in het bedrijf moesten dekken. Ze werkten dag en nacht om alles voor elkaar te krijgen - de woonkamer was inmiddels een distributiecentrum geworden waar alle bestellingen werden ingepakt.

2018

Januari 2018

Lancering van het tweede product

De bestellingen liepen binnen, en de leveringen aan producten dus ook. Eén klein detail: alle producten moesten naar hun appartement op de 3e verdieping in Kopenhagen gedragen worden… De producten namen gaandeweg veel ruimte in beslag, maar waar mogelijk werd er bespaard, in ware ondernemersgeest.

Het ging goed en een tweede product werd na een jaar aan het assortiment toegevoegd. Dit was het Hair Growth & Protection Mask, wat betekent dat we sindsdien innerlijke en uiterlijke haarverzorging aanbieden.

Juni 2018

Lancering van producten voor mannen

Met een sterke focus op productontwikkeling was 2018 het jaar dat ons assortiment echt begon te groeien. Aan het einde van het jaar stond de teller al op 10 producten!

Juni 2018

Onze eerste HairLust collega

Tot nu toe zaten Sofie en Rasmus alleen op kantoor, maar daar kwam verandering in: op 1 Juni 2018 werden de eerste medewerkers aangenomen. Aan het eind van het jaar bestond HairLust uit een team van 10 enthousiaste medewerkers. Dit was het keerpunt in onze geschiedenis: met meer handen aan dek begon de groei pas echt op gang te komen.

November 2018

Nieuw kantoor

We zijn met het hele team naar Kompagnistræde 16 in Kopenhagen verhuisd! We zaten al een tijdje in een gedeelde kantoorruimte, maar hadden al snel een eigen kantoor nodig. Ons magazijn werd verplaatst naar een andere regio in Denemarken (Noord-Jutland), en konden we beginnen met het opschalen van het bedrijf en de productie.

2019

Februari 2019

Onze eigen fotostudio

Met een groeiend aantal volgers op social media en een businessplan dat leunt op ons eigen platform en webshop, is het erg belangrijk om continu nieuwe content te produceren.

Juni 2019

Ons eerste officiële evenement

We nodigen de pers uit om het verhaal van HairLust en onze producten met de wereld te delen!

Juni 2019

Perstour in Scandinavië

We reizen heel Scandinavië af: in Stockholm, Oslo, Helsinki en Kopenhagen organiseren we persevenementen om HairLust te promoten.

September 2019

We zijn nu in 10 landen aanwezig

We vieren dat HairLust inmiddels in 10 landen gelanceerd is. Bovendien vertegenwoordigd team HairLust inmiddels ook meer dan 10 nationaliteiten! Dit wordt goed gevierd met een teambuilding event.

December 2019

1.000 verkooppartners in binnen- en buitenland

Naast ons eigen platform met webshop in 10 verschillende landen wordt HairLust nu ook door meer dan 1.000 retailers in binnen- en buitenland aanbevolen en verkocht. Onze producten zijn bijvoorbeeld te vinden bij kapsalons, apotheken, drogisterijen en beauty klinieken. 

2020

Januari 2020

Onze overwinningen vieren

We winnen maar liefst 3 grote beauty awards in 2020 op prestigieuze prijsuitreikingen in binnen- en buitenland.

Prijswinnende haarverzorging

Onze producten worden erkend door de grootst denkbare critici. Deze drie producten waren de grote winnaars van 2020.

Maart 2020

Toen kwam COVID-19

Wat een turbulente tijd om een bedrijfseigenaar te zijn. We werkten plotseling allemaal vanuit huis met veel online vergaderingen. Het kantoor stond een paar maanden leeg. Onze productiecapaciteit verdween helaas ook bijna van de ene dag op de andere - 2020 werd gekenmerkt door vele uitverkochte producten.

September 2020

100.000 klanten

We hebben de 100.000ste klant mogen ontvangen op onze webshop en zijn super blij met alle steun en feedback die we van vele klanten ontvangen hebben.

2021

Maart 2021

Klimaatneutraal

We zijn ons zeer bewust van onze impact op het klimaat en proberen onze kennis hierover altijd te vergroten. Zo hebben we verschillende initiatieven genomen om onze klimaatvoetafdruk zo veel mogelijk te verkleinen. Hoewel we ons voortdurend richten op het minimaliseren van de CO2-uitstoot in ons bedrijf, hebben we ervoor gekozen om een extra inspanning te leveren. Wij compenseren onze CO₂-uitstoot om klimaatneutraal te worden. Dit doen we door onze steun en donaties te geven aan non-profitorganisaties (NGO's) die over de hele wereld omvangrijke klimaatinitiatieven ondernemen. Projecten die wij ondersteunen zijn bijvoorbeeld: het voorzien van meer mensen met brandstofefficiënte fornuizen in Honduras, regenwoudprojecten, het planten van bomen en een groot project ter bevordering van hernieuwbare energie in Thailand. Lees hier meer over hoe wij met onze klimaatprojecten werken.

Mei 2021

We lanceren ons gloednieuwe platform

We lanceren een nieuwe visuele identiteit online om onze grote evolutie tot nu toe te weerspiegelen.

Juni 2021

We hebben twee Danish Beauty Awards gewonnen

HairLust is dit jaar de grote winnaar bij de Danish Beauty Awards. We zijn erg trots dat we het enige merk zijn dat niet één, maar twee prijzen heeft gewonnen!

Deze producten hebben gewonnen: de Anti-Frizz & Hydration Pre-Shampoo Hair Balm is haarverzorgingsproduct van het jaar, en de Scalp Massage Brush is de beauty accessoire van het jaar.

Het verhaal gaat verder...